EPTE therapie

Blijft u last houden van pijn bij bewegen?
Of komen de klachten steeds terug?
Heeft u wellicht al therapie gehad zonder
het gewenste effect?

Dan kan EPTE therapie u helpen!

Succesvolle resultaten worden vaak al bereikt na slechts enkele behandelingen. Ook bij al maanden bestaande chronische peesproblemen.

Wat is EPTE therapie?

EPTE (Echogeleide Percutane Electrolyse) is een nieuwe, behandelmethode voor langdurige, slecht herstellende peesklachten.

EPTE therapie is ontwikkeld in Spanje en wordt veelvuldig en succesvol toegepast bij matig en slecht herstellende letsels. Veel bij topsporters, recreatieve sporters en bij overbelastingletsels.

De EPTE behandeling is bedoeld om de vicieuze cirkel van pijn te doorbreken. De behandeling wordt vaak ondersteund met een speciaal trainingsprogramma om de spieren en pezen weer sterker, gezonder en beter belastbaar te maken.

Hoe gaat de behandeling in zijn werk?

De huid wordt eerst gedesinfecteerd voordat er geprikt wordt. Er wordt op het behandelgebied gel aangebracht. Onder begeleiding van echografie kan de therapeut nauwkeurig de juiste locatie bepalen om het dunne naaldje in te brengen. U kunt meekijken naar het echobeeld.

Daarna wordt er met behulp van het EPTE apparaat gedurende 1-2 minuten een hele lichte elektrische stroom toegediend. Dit zet lichaamseigen reacties in gang die het herstel bevorderen.

Het prikken kan licht gevoelig zijn. De behandeling zelf wordt meestal niet als pijnlijk ervaren, soms is het kortdurend ‘oncomfortabel’.

Heeft u al langdurig één van deze klachten?

• Pijn net onder de knieschijf, aan de kniepees (jumpersknee)
  • Pijn aan de achillespees (achillodynie)
  • Chronische elleboogpijn (tenniselleboog)
  • Chronische schouderpijn (supraspinatus pees)
  • Hielspoor (plantaire faciopathie)

Dan kan EPTE therapie voor u de oplossing zijn!

Het effect van EPTE

De effecten van deze behandeling hebben te maken met het chemische en fysiologische proces dat in het specifiek te behandelen gebied tot stand komt. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat lokaal een verhoogde PH-waarde ontstaat en de bloedcirculatie verbetert. De techniek stimuleert het herstel van de pees.

Voordelen van EPTE therapie

• Behandeling zonder geneesmiddelen of chirurgie
  • Nauwkeurige behandeling onder echografische controle, direct op de locatie van het letsel
  • Kortdurende behandeling van 1-2 minuten per sessie. Daarna zijn er weinig tot geen beperkingen voor uw normale dagelijkse activiteiten.
  • De behandeling is nagenoeg pijnvrij.
  • Na 4 tot 6 behandeling melden patiënten in de meeste gevallen al duidelijke pijnvermindering of zelfs volledig herstel.
  • Weinig neveneffecten. Soms ervaart de patiënt gedurende 1-2 dagen een beurs gevoel, dit is een normale reactie. Er zijn verder geen negatieve bijwerkingen bekend.